Les xarxes socials disparen Youtube

El rei del vídeo a Internet, Youtube, acaba de complir sis anys. Aparentment poc temps, excepte quan parlem del que passa a la Xarxa. La web, fundada el 2005 per tres joves emprenedors que van renunciar a la seva feina a Paypal per desenvolupar una tecnologia revolucionària per compartir vídeos, va aconseguir 100 milions de vídeos vistos al dia el primer any. Google ho va veure clar i, després d’intentar fer-li la competència sense èxit, el 2006 va decidir comprar Youtube per 1.650 milions de dòlars.

Des d’aleshores l’evolució ha estat constant, amb nous serveis i continguts que han fet créixer aquella modesta plataforma de vídeos casolans, i ha superat els entrebancs legals inicials pels drets i el copyright de les imatges. El resultat son unes xifres esfereïdores: avui cada minut es pugen a Youtube 48 hores (2 dies) de vídeos –el doble que fa un any- i diàriament serveix 3.000 milions de vídeos als 2.000 milions de d’usuaris que s’hi connecten també cada dia.

Les xarxes socials, especialment Facebook i Twitter, son les principals culpables d’aquestes espectaculars dades ja que sovint els usuaris hi pengen vídeos que troben a Youtube per compartir-los amb els seus amics i aquests també hi acaben accedint. El resultat és el lideratge absolut, molt lluny dels seus competidors, fins a convertir-se en la tercera web més gran del planeta.

Per tot això costa de creure que un monstre d’aquestes dimensions hagi estat incapaç de guanyar diners fins ara, tot i que va ingressar uns 500 milions de dòlars el 2010 i espera acostar-se als 1.000 milions el 2011. Només cal fer números i calcular la quantitat de publicitat –la seva principal font d’ingressos- que es pot arribar a moure amb aquest volum descomunal de vídeos.

Us deixo aquí un supergràfic (en anglès) amb totes les dades d’aquest gegant d’Internet.

Anuncis


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s